Mercedes E220 Automaatbak Spoelen
Bouwjaar 1994 en 135.000 kilometers op de teller, deze Mercedes E220 kwam naar Flushed voor het spoelen van de automaatbak. Voor relatief oudere modellen is een goed onderhouden automaat van essentieel belang. Zeker als er incomplete informatie is over het onderhoudsverleden van de auto. De onderdelen van de automaat kunnen langer blijven functioneren als de automaat regelmatig wordt gespoeld en dat hebben wij met plezier gedaan bij deze Mercedes E220.
De Mercedes E-klasse is een reeks van executive cars die worden geproduceerd sinds 1953. De klasse kent 5 generaties, waarvan de laatste zich in huidige productie bevindt. De E-klasse naam werd pas gebruikt na 1993, maar hiervoor werden er al modellen geproduceerd die de basis zijn voor de huidige klasse. De eerste van deze modellen was de W120, ook wel de ‘ponton’ genoemd.
Gespoelde model
Het model dat wij hebben gespoeld bij Flushed was een E220 sedan uit 1994 en behoord daarmee tot de generatie genaamd W124. Dit zijn de eerste auto’s die werden geproduceerd onder de naam E-klasse. De productie kent een lange historie, de ontwikkeling van de W124 begon namelijk al in 1976. Veel van de engineering dat is toegepast op de ontwikkeling van deze generatie waren echt vooruit in hun tijd en zijn later door de gehele industrie overgenomen. Het is dus best een significant model. De motor onder dit model is een M111, dit zijn straight-4 motoren. In de huidige toepassing levert de motor een vermogen van 150pk. De automaat van deze E220 was een traditionele 4G-tronic automaat. Dit is een automaat van Mercedes met 4 versnellingen.
Bekende klachten van een Mercedes automaat
Welke klachten ontstaan er dan wanneer de Mercedes automaat niet goed onderhouden wordt? Daarvoor hebben wij een klein overzicht gemaakt met de bekende klachten van een Mercedes automaat, deze kunnen verholpen worden door middel van spoelen.
• Bonken tijdens op schakelen en terugschakelen bij koude motor
• Slippen tijdens de schakelmomenten
• Trillen tijdens optrekken
• Weigeren van de kick down
• Noodloop van de automaat
• Overslaan van een versnelling
• Pendelend toerental
• Lekkende stekker
In 90% van deze gevallen is slechte olie de oorzaak. Een van de grootste redenen hiervan is de vervuiling die in de automaat ontstaat. Denk aan de toename van vocht, waardoor er een verandering in de viscositeit van de olie plaatsvindt. Daarnaast verbrandt de olie ook nog eens tijdens het rijden, waardoor de kwaliteit verder afneemt.
Long Life Olie?
Hoewel er standaard al een synthetische olie gebruikt wordt door Mercedes is dit zeker geen longlife olie. Mensen denken vaak dat longlife betekend dat de olie niet verouderd of vervuild. Dit is helaas niet het geval! Met ‘longlife’ wordt bedoeld dat de olie net zo lang meegaat als de automaat. Wat niet wordt verteld is dat de automaat door de veroudering van de olie sneller slijt en er hierdoor klachten ontstaan. Uiteindelijk gaat de automaat stuk, terwijl deze nog een hele lange tijd mee had kunnen gaan.
Veel Mercedes automaten die wij voor een spoeling krijgen hebben meer dan 200.000 km gereden. Zoals je kunt verwachten is de olie allang uitgewerkt, waardoor er veel blijvende schade is aangericht. De olie zit vol vocht en vuil/ijzer. Dit kan allemaal zorgen voor de bovenstaande klachten.
Deze spoeling kost inclusief olie, filter en de btw € 375,-
Bij een spoeling wordt u ontvangen door ons vriendelijke personeel, waarna de automaat van uw auto wordt gespoeld in ongeveer 30 tot 90 minuten. De oude olie wordt vervangen met hoogstaande olie die ons al jarenlang het allerbeste resultaat garandeert. Tijdens de spoeling kunt u comfortabel verblijven in onze wachtruimte met een WIFI-verbinding. Heeft u een vraag over het spoelen of wilt u een afspraak maken dan kan dat gemakkelijk hieronder!
Mercedes E220 Automaatbak Spoelen